کد مطلب:303718 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:122

فاطمه دارای علوم الهی است
در این فصل بیاری خدا می خواهیم در پای مكتب فاطمه علیهاسلام بنشینیم و از حكمت و دانش لدنی آن بانوی با عظمت كسب فیض نماییم ابتداء درباره گوشه ای از مقام علمی حضرت زهرا علیهاسلام سخن می گوییم سپس از كلمات گوهربارش (هر چند اندك به دلیل كوتاهی عمر آن بانوی بزرگ اسلام كه جبهه نفاق باعث شهادت او گردید و گل وجودش را در عنفوان شباب پرپر نمود به همین جهت در كتابها و آثار شیعه از كلمات گهربار آن بانوی بزرگ اسلام كمتر به یادگار مانده است) بهره مند شویم.

ریاحین الشریعه به نقل از ناسخ التواریخ از كتاب عیون المعجزات می نویسد: عّمار یاسر به سلمان فارسی گفت: می خواهی تو را از حدیث عجیبی خبر دهم؟ گفت آری بگو، عمار گفت: خدمت حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام بودم كه بر همسرش فاطمه علیهاسلام وارد شد آن بانوی بزرگ به علی علیه السلام گفت بیا نزدیك تا خبر دهم تو را از علم ماكان و مایكون و بمالم یكن الی یوم القیامة حین تقوم الساعة. آنچه هست و خواهد بود و آنچه هنوز به وجود نیامده تا روز قیامت همه را برای شما بازگو نمایم. چون علی علیه السلام این كلمات را شنید عقب عقب رفت تا رسید خدمت رسول خدا (ص) عمار می گوید من نیز به همراه آن حضرت در ملازمتش بودم چون رسول خدا (ص) را نظر به علی علیه السلام افتاد فرمود نزدیك بیا یا اباالحسن تو مرا خبر می دهی یا من تو را آگاه كنم؟حضرت امیرعلیه السلام عرض كرد یا رسول الهه حدیث شنیدن از شما زیباتر و نیكوتر است.

پیغمبر صلی الله علیه وآله فرمود: گویا می نگرم كه بر دخترم فاطمه وارد شدی و او چنین و چنان به شما گفت: حضرت امیر علیه السلام عرض كرد: یا رسول الله نور فاطمه از نور ما است؟ رسول خدا (ص) فرمود: مگر نمی دانی كه نور فاطمه از نور ما است؟ علی علیه السلام سر به سجده شكر نهاد سپس به سوی خانه مراجعت فرمود و من با آن حضرت بودم تا بر فاطمه علیهاسلام وارد شد آن سیده زنان عالمیان به علی علیه السلام گفت: یا علی به نزد پدرم رفتی و آنچه من با تو گفته بودم به پدرم بیان كردی؟ حضرت فرمود: آری یا بنت رسول الله.

فاطمه علیهاسلام گفت: بدان یا ابالحسن كه خدا خلق كرد نور مرا و آن نور خداوند متعال را تسبیح می گفت، سپس آن نو را در درختی از درختهای بهشت قرار داد كه تابش آن نور، بهشت را روشن ساخت تا زمانی كه پدرم در شب معراج وارد بهشت شد به حكم وحی و الهام الهی از میوه آن درخت چید و در دهان گذاشت و میل كرد خداوند متعال آن ثمره بهشتی را در صلب پدرم جای داد تا وقتی كه آن ودیعه آسمانی به قرارگاه رحم مادرم خدیجه بنت خویلد منتقل شد اینك منم آن نور و دانایم به آنچه بوده و هست و خواهد بود [1] .


[1] رياحين الشريعه ج 186-185/1.